PayPal closes my case in favor of a fraudster

Meryem_B
Contributor
Contributor

Hi everyone, I urgently need help. I was betrayed too. I ordered and paid for something. Shortly afterwards I read about the seller's website on the Internet that he was sending fake tracking numbers. I immediately canceled it and asked for my money back. Especially when I didn't even receive an order confirmation of my order. In the meantime the package has been "delivered" to UPS but this is not the case. Now PayPal has just closed my case and I can't even object to it. Especially since I can deliver that nothing has been delivered that day because we have 2 surveillance cameras and my neighbor has also made sure that nothing has been delivered. What should I do now?

 

Hallo zusammen, ich bräuchte Dringend Hilfe. Auch ich wurde betrogen. Habe etwas bestellt und bezahlt. Kurz darauf hatte ich im Internet über die Seite des Verkäufers gelesen das er gefälschte Tracking Nummern verschickt. Habe es darauf sofort Storoniert und mein Geld zurück gefordert. Vor allem als ich von der Bestellung nicht einmal eine Bestellbestätigung erhalten habe. Inzwischen ist das Paket "geliefert worden" lauf UPS aber dies ist nicht der Fall. Nun hat Paypal einfach meinen Fall geschlossen und ich kann noch nicht mal einwende dagegen einreichen. Zumal ich habe geliefert kann das an dem Tag Nichts worden ist da wir 2 Überwachungskameras Haben und meine Nachbarin Sich Auch davon überzeugt hat das nichts geliefert worden ist.Was soll ich nun tun?

Login to Me Too
3 REPLIES 3

kernowlass
Esteemed Advisor
Esteemed Advisor

@Meryem_B 

 

Which dispute did you open?

Did you escalate to a claim?

Did you receive the item or not?

Was the item received but not as described?

What happened?


Advice is voluntary.
Kudos / Solution appreciated.
Login to Me Too

Meryem_B
Contributor
Contributor

I wrote to PayPal that the seller was a fraud. Since I had read on the Internet that he assigns fake tracking numbers. Which was also the case in my case: it didn't escalate. I only had the chance to write PayPal once. On the grounds: The case has been closed because this transaction is not eligible for PayPal Buyer Protection, I have not received the item. Have surveillance cameras cor the house that show that no UPS has delivered a package. The seller has not even responded to my messages. I haven't even received an order confirmation.

 

Ich hatte paypal angeschrieben das der Verkäufer ein Betrüger ist. Da ich im Intenret gelesen hatte das er gefälschte Trackingnummern vergibt. Was auch in meinem Fall so war.Zum eskalieren ist es ja nicht gekommen. Hatte ja nur einmal die Chance gehabt Paypal zu schreiben. Mit der Begründung: Der Fall wurde geschlossen, da diese Transaktion nicht für den PayPal-Käuferschutz in Frage kommt.Ich habe den Artikel nicht erhalten. Habe Überwachungskameras cor dem Haus die zeigen das kein UPS ein Paket abgegeben hat.Der Verkäufer hat nicht einmal auf meine Nachrichten geantwortet. Nicht mal eine Bestell Bestätigung habe ich erhalten.

Login to Me Too

kernowlass
Esteemed Advisor
Esteemed Advisor

@Meryem_B 

 

Disputes don't automatically escalate to a claim.

You have to escalate to a claim within 20 days of opening a dispute or it will auto close.


Advice is voluntary.
Kudos / Solution appreciated.
Login to Me Too

Haven't Found your Answer?

It happens. Hit the "Login to Ask the community" button to create a question for the PayPal community.