Paypal Zahlung - verdacht Betrug

CayJuli
Beitragsleistender
Beitragsleistender
Hallo , ich hab gerade an jemanden was verkauft , bzw wollte , und hab dann die Email gesendet von Paypal & in meinem Konto sehe ich kein Geld , dafür kam eine Email , in der folgendes stand: Dear Carmen Eger, Thank you for using PayPal® as your secure online auction payment service. You've received a payment of €675.00 EUR from Mrs. Chloe. Please process your order right away. This payment is now deducted from your buyer's account but temporarily unavailable until we receive the shipment tracking number for a speedy verification process. This money will be moved to your available balance and released to you as soon as you send us the shipment tracking number to our email (Click here) or reply this notification email with the shipment tracking number. Ich bin mir natürlich sicher , das dies nicht rechtens war & Betrug sein sollte, oder irre ich mich etwa? Wie kann ich da vorgehen? Danke euch!
Login to Me Too
1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
Solved

DavidFE
Häufiger Beitragsleistender
Häufiger Beitragsleistender
Hey, Sie sollten die E-Mail an spoof@paypal.com weiterleiten und den Artikel NICHT versenden, da es sich um einen Betrüger handelt.

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

Login to Me Too
2 ANTWORTEN 2
Solved

DavidFE
Häufiger Beitragsleistender
Häufiger Beitragsleistender
Hey, Sie sollten die E-Mail an spoof@paypal.com weiterleiten und den Artikel NICHT versenden, da es sich um einen Betrüger handelt.
Login to Me Too

CayJuli
Beitragsleistender
Beitragsleistender
ich bedanke mich vielmals für die hilfe !
Login to Me Too

Haven't Found your Answer?

It happens. Hit the "Login to Ask the community" button to create a question for the PayPal community.