cancelar
Mostrando resultados para 
Buscar en cambio 
Quiere decir: 

Posible Fraude?

Nuevo miembro de la comunidad

Re: Posible Fraude?

Me acaban de salvar.

Ya me contacto Gary por un auto que estoy vendiendo en mercado libre:

"hola vendedor, estoy interesado en sus anuncios aquí, y me gustaría hacer una compra, por favor, responda a mi correo electrónico para la comunicación más rápida y me dan el precio final en dólares estadounidenses? una que también me puede responder en Inglés si se puede? GRACIAS...."

Muchas gracias a todos por ayudar a evitar que este tipo de personas nos estafen.

Miembro

Exactamente. Con esas mismas palabras me contactó la primera vez. Se hace pasar por . Son falsos I am glad to read back from you and also to know the vehicle is still available , i will like to know the conditions of the vehicle and the reason why you want to sell it. Kinldly send me more pictures as i wouldnt be bale to come for viewing nor test driving, i will be paying through paypal (www.paypal.com).. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account and if not you can easily create one on their website at www.paypal.com and send me your PayPal email for the payment,You do not have to bother yourself about the shipping. I'll instruct a Shipping Company Agent to come for pick up at your door,when i must have pay for the item. I think you need to know me more better, as i will also like to know you more. MYy name is Emoticono frustradoo kindly get back to me with your PayPal details like this below Full Name: PayPal Email: Phone Number: Amount: Home Address: As soon as i receive this details from you, i will proceed with the payment immediately and i have already arrange for a private shipping agents that will come for the pick up of the item at your house door step and they will take care of the picking up document including the full information to pick up the item at your house door step. So I will need your home address as soon as the payment is made to you.. Thanks Thanks for the response. I am okay with the final price and the present condition as I'm ready to make the purchase now..... I will like you to know I'm really interested in buying this for my father,and i will pay the shipping company to ship the Item to my father in TEXAS USA, I won't be able to come to view/purchase in person due to the nature of my job and present location, but not to worry, The shipping company supervisor and pick-up agent will handle everything concerning the signing of the paperwork and pick-up process on my behalf. I will be making the payment by PayPal and i believed you have a verified PayPal account to receive the payment. I'll be waiting to hear from you, and I'd like you to send me your paypal details, Thanks and waiting for your email. Thanks...

Hola LuNuRa.

Justo me está pasando eso. Estoy vendiendo mi camioneta y un supuesto señor llamado Doug se mostró interesado. Primero me escribió en español y en inglés:

Hola, ¿cómo estás? Estoy interesado en comprar. ¿Cuánto tiempo ha
poseído? ¿cuál es su precio real por ella y la última vez fue que
servicio? Saludos cordiales

Hi,how are you doing?Am interested in buying.How long have you owned
it??  what's your actual price for it and when last was it
serviced?Best Regards

Después de responder a sus dudas me llega éste otro correo, únicamente en inglés:

Thanks for your response. Im Mr (Doug ) from USA I'm ok with the price and condition you gave me and i will be paying through paypal (www.paypal.com).. So i will be paying directly into your PayPal account  without any delay, and i hope you have a paypal account and if not you can easily create your PayPal account on their website at www.paypal.com and send me your PayPal email for the payment,You do not have to bother yourself about the shipping. I'll instruct a Shipping Co Agent to come for pick up at your door,when i must have pay you and here is my details below to show you that am seriously interested in your Item

So kindly get back to me with your PayPal details like this below

Full Name:
PayPal Email:
Phone Number:
Amount:
Home Address:

As soon as i receive this details from you, i will proceed with the
payment immediately and i have already arrange for a private shipping
agents that will come for the pick up of the item at your house door
step and they will take care of the picking up document including the
full information to pick up the item at your house door step. So I
will need your home address as soon as the payment is made to you..

Thanks

Evidentemente es un fraude. Pero de cualquier manera quise indagar en internet para ver si a alguien ya le había pasado algo similar. Esto es en México, y me contactó por Mercado Libre.

Tengan mucho cuidado y sean muy intuitivos con los compradores. Si algo huele mal, es porque seguro hay algo podrido.
Highlighted

Gracias por publicar esta información en el foro yo acabo de recibir un correo con exactamente la misma información que pusiste y dando las mismas excusas...

En mi caso el tipo se hace llamar Williams Mike... la última información que me puso fue esta:

Hello,

Not that i cant buy from USA but i want and prefer to buy used items that is
why and the last time i bought a used items in USA i never knew it
was a stolen one and i almost go to jail because of it so that i why i
am buying from oversea because even if i buy a stolen one from oversea
once i get it into USA i wont have any problem....I want you to know that with the issue of the
paper work of the item and the necessary documentations with the
transportation. I want you to know that the courier agent to come over
for the pick up have assumed the responsibility for all this and I
don't think you should worry about it as they only require me to pay
for the item and they can come over to there and inspect and discuss
all the necessary details. So I think we should proceed with the
payment i insisted on Paypal because i don't have access to my bank account
on line as i don't have Internet banking and i can't go to the bank due
to the nature of my work, but i can pay from my Paypal account, as i
have my bank account attached to Paypal account, i will need you to
send me your Paypal email address so i can make the payments asap for
the item and please if you don't have Paypal account yet, it is very easy
to set up, go to paypal and get it set up , after you have set

Obvio es fraude.

Saludos!

Hola, creo que esto es nuevo y es un superfraude.

Tengo a la venta un auto en mercadolibre y llegaron mensajes de 2 personas escribiendo en ingles.

Al primero le conteste por curiosidad, informando que el auto es solo para venta en Mexico, se intereso mas, le parecio bien el precio en dolares y quiere pagarme por medio de paypal. Ya despues me dira donde se entrega el carro.

Lo que yo creo es que ya encontraron la forma de transferir el dinero de tu cuenta paypal, se adueñan de tus contraseñas de aqui mas las de la cuenta de banco y te vacian los fondos.

O como dices, les envias el articulo, una vez recibida la guia  de envio, cancelan la transferencia de dinero.

Debe haber al menos alguna otra forma de este fraude y se estan basando en anuncios de paginas de internet en Mexico para robar.

Yo solo espero que no hayan ya intervenido a paypal, se supone que es de lo mas seguro que hay.

Ojala alguien mas nos pueda dar mas informacion, por lo pronto no aceptar pagos asi, solo transferencia directa a su cuenta bancaria, hasta que agarren a estos hackers.

Saludos 

A mí también me pasa lo mismo, igual de Nigeria llega un correo exactamente igual que creo que es falso. 

Me pasa exactamente lo mismo. Evidentemente es un fraude. Cuidado con estos tipos. Esperemos Paypal de una pronta respuesta a este tema.
Etiquetas (4)

oigan!!! a mi me pasó lo mismo del correo en ingles, según 2 tipos de dos correos diferentes querian comprarme un auto y no me preguntaron detalles del vehiculo ni nada, me piden que deposite una cantidad a una agencia transportista que según ellos es confiable, y despues me llega un aviso de paypal pero no de la pagina oficial sino de otro correo avisando que el pago está pendiente y que necesito depositar primero para que me puedan hacer efectivo el pago, de mientras no veo reflejado mi pago y mucho menos voy a pagar la cantidad que me pide que deposite a su agencia, me parece que es un fraude, pero con todo esto, que podemos hacer????? yo yano contesté ningún correo de los que me enviaba esta persona

ME ESTA PASANDO LO MISMO ESTA MAÑANA Y LO VI RARRO, ASI KE INVESTIGUE Y ESTA PASANDO LO MISMO A VARIAS PERSONAS EN ESTE MOMENTO CON ESTE MISMO MAIL  gmail com , POSIBLEMENTE EN LA FECHA QUE PONES ALLA SIDO OTRO MAIL Y EN EL FUTURO LO CAMBIEN IGUAL, 

Les doy uno mas para la lista de arrobahotmail.com y me esta tratando de estafar igual en este preciso momento apenas me pidió que abriera una cuenta de paypal jajaja hasta cree