Wire pounds

JeromeNamnam
Contributeur
Contributeur
Hello, My accounts is primary in euro and from Belgium. We have an international webshop. For the convinience of uk users, they can pay in pounds. Now I have an amount of pounds that I wish to convert to a better rate than the one of PayPal. I added an iban which can accept pounds. But PayPal refuses to wire my pounds It forces me to convert before wire it. I also have the possibility to wire it to local uk account. Once again PayPal doesn’t propose uk local account number. How can I do, to wire my pounds out of PayPal ? Thanks
Login to Me Too
4 RÉPONSES 4

jmarc_38
Conseiller estimé
Conseiller estimé

hello @JeromeNamnam , I don't have a good solution.
Without certainty, for your business account, it might be possible to transfer money to a bank card linked to multi-currency bank account without conversion.
without certainty, paypal may turn off currency conversion for this.

so your best option is to see this directly with paypal customer service.

Login to Me Too

JeromeNamnam
Contributeur
Contributeur

Bonjour Jmarc,

Merci pour votre réponse,

je viens d'ajouter une carte visa revolut multi currency. mais cela ne fonctionne pas non plus.

j'ai également essayé de choisir pounds comme devis principale. mais cela ne marche pas non plus.

Il me force à convertir en euro avant chaque transaction....

Je vais regarder avec paypal support et sinon avec un amis anglais qui à un compte paypal...


cordialement,

Jerome

 

Login to Me Too

jmarc_38
Conseiller estimé
Conseiller estimé

de rien @JeromeNamnam 🙂

bonne fin de journée .

Login to Me Too

JeromeNamnam
Contributeur
Contributeur

Bonjour à tous,

juste pour vous dire que le problème n'a pas été résolu et ne pourra pas être résolu.

un compte business paypal belge est forcé d'être en euro et de ne sortir des fonds qu'en Euro.

Je vais tenter de passer outre en envoyant de l'argent à un ami anglais. et il me fera un virement depuis son compte sur un compte multicurrency européen que je possède ainsi avec toutes ces manoeuvres je pourrai bénéficier de 300€ de bénéfice sur un taux de change meilleur que celui de paypal.....


Merci à vous tous,

[supprimé]

Login to Me Too

Haven't Found your Answer?

It happens. Hit the "Login to Ask the community" button to create a question for the PayPal community.