Prepaid visa card

Amrfawzy
Contributor
Contributor
لو سمحت انا من مصر و كنت عايز اعرف لو في فيزا انترنت و مكتوب جنبها و علامه استفهام لونها ازرق هل هذا معناه انها قابله للسحب؟ accept for withdraw Hi iam from Egypt my question is if there is prepaid visa card and when it linked with PayPal beside it was wrotten accept PayPal withdraw with blue question mark is this mean that this visa accept PayPal withdraw?
Login to Me Too
3 REPLIES 3

TaMeR_M
Contributor
Contributor

Mostly it should but as per some experiences i read about not all banks allow you to receive money on your credit card.

بص يا عمرو الفيزا لازم تكون إئتمانية يعني على وديعة مثلا او شهادة استثمار دي اول حاجة تاني حاجة معظم البنوك بتستهبل في الموضوع ده وبترد الفلوس لباي بال

الناس اللي جربت واشتغلت اشتغلت معاها فيزا البنك التجاري الدولي

CIB

ودي بتعملها شهادة ب٥٠٠٠  جنيه وبيدولك كارت ائتمان بقيمة ٩٠% منها متسحبش منه حاجة بس خليها لسحب باي بال بس

بتبقى فضية ومكتوب عليها Visa

ومن الجنب بالطول كدة مكتوب Classic credit card

for others reading this he was asking about a card he linked and stated beside it was that it can be used for withdrawals , as he is from egypt i explained what to do as i am from egypt too.

Login to Me Too

Amrfawzy
Contributor
Contributor
طب هو حضرتك معني فيزا قابله للسحب انها ينفع اسحب بيها فلوس بيها فلوس و كده؟ و تاني سوال هل لو جبت فيزا بتاعت انترنت فقط و مبيتسحبش بيها هل لو ربطها ببايبال ععرف احول فلوس من حسابي للفيزا ديه ولا عتترفض؟
Login to Me Too

TaMeR_M
Contributor
Contributor

بص يا عمرو عشان يظهر أني مشرحتش كويس

في نوعين فيزا واحدة مدينة وواحدة دائنة واحدة فلوسك فيها وبتسحب منها والتانية بتديك قرض من البنك تسدده

كل الفيز المدينه متنفعش اللي هي Debit card

و أي فيزا تحطلها فلوس قبل ما تسحب منها متنفعش تسحب بيها من باي بال

وعليه مش هتنفع فيزا الانترنت لانها مدفوعه مقدما

لازم دائنةCredit card

يعني فيزا بتديك شبه قرض من البنك وترجع تسدده، باي بال بقا بيدخلك الفلوس في الفيزا دي على انها فلوس مستردة يعني اكنك اشتريت بالفيزا حاجة ورجعتها والشركة رجعتلك فلوسك

وكمان مش كل البنوك والمشكلة ان دلوقتي في ازمة في الموضوع ده في مصر

رأيي عليك وعلى ديكسي باي

اعمل سيرش على جوجل على ديكسي باي وهتفهم كل حاجة وبعدها روح كارد اكسبرس عشان تاخد العرض بتاعه بتاع التوصيل في اسبوع

وكدة يبقى انت في التمام

Login to Me Too

Haven't Found your Answer?

It happens. Hit the "Login to Ask the community" button to create a question for the PayPal community.